onsdag den 9. april 2014

Måske en skægmejse?

Af en god havebekendt fik jeg sidste år den blødeste pakke tilsendt. Den indeholdt hår fra hendes heste. Da vi i efteråret gjorde fuglekasserne rene kunne vi se, at "vores" fugleunger havde haft de blødeste reder at ligge i.

Jeg har stadig en halv pose hår liggende og for lidt siden hængte jeg en portion hestehår ud i en beholder under foderbrættet og knap var jeg gået ind før en musvit havde opdaget hårene. Den ranede til sig og ligner en anden Joakim von And. Der har været fast rutefart mellem foderbrættet og redekassen lige siden. Det er så morsomt at se på.



20 kommentarer:

  1. Gode billede og alle tiders ide.
    Tak for kigget.
    Ha´ en dejlig dag.

    SvarSlet
  2. Jeg kan også falde helt i staver ved at betragte fuglenes travlhed, og god ide med hestehåret:-)

    SvarSlet
  3. Hej Ulla

    Det er da en super fin ide!

    Ha en dejlig aften

    SvarSlet
  4. Hørt - god idé, og hvor ser den sød ud.

    SvarSlet
  5. Aj et skøn billede......kender ikke nogen med hest, men måske snulleret fra tørretombleren kan bruges!

    SvarSlet
    Svar
    1. Bente du kan bare sige til og sende en portokode ;-) Vi har hestehår til overflod!!

      Slet
    2. Sødt af dig...med bomulden fra tørretombleren fik de sidste år og brugte med glæde. Jeg kan også få fingre i noget fåreuld, så det vil jeg også prøve! Men tak for tilbuddet!

      Slet
  6. Sjove billeder - de kære små har bare så travlt lige nu.

    SvarSlet
  7. Så heldige fuglene dine er da! Det var en god idé :-)
    Julerosene på bildet øverst er så vakre.

    SvarSlet
  8. Super dejlige billeder :-) Jeg skal hilse fra de 3 på marken og sige at der er mange flere hår, der hvor de kommer fra :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ups. det var ikke meningen at jeg ville være anonym!!

      Slet
    2. Hej Bente. Jeg vil rigtig gerne have en portion mere, for der er godt nok rift om hårene. Næste morgen var beholderen allerede tom.

      Slet
  9. Hvor er det bare SKØNT. Virkelig herligt at se hvordan næbbet er fyldt op.
    Jeg bruger hundenes uld til fuglene, og vi kan også se i redekasserne hvordan det er blevet flittigt brugt.
    Mange havehilsner Susan

    SvarSlet
  10. Hej Ulla.Fin ide med hestehåret til fuglene.Her samler de små fugle også ind til deres reder.
    God dag Jette

    SvarSlet
  11. Et billede der kalder smilet frem. Hvor er det godt taget Ulla :O)

    SvarSlet
  12. Hehe så lurt og så fin den er med bart, jeg klipper håret til min bror og guttane mine og det håret er de også veldig glad i.

    God helg fra Marit.

    SvarSlet
  13. Sååååååå sød den er ;0)

    SvarSlet
  14. Nej hvor er det fint og sjovt at se :) tak fordi du delte
    KH
    Marianne

    SvarSlet