onsdag den 30. juli 2014

Græshaven - eller insekthaven

Vi kalder vore bede med græsser og solhatte for græshaven, men jeg tror den skal have navneforandring til insekthaven. Hold da op, sikke et liv der er af sommerfugle, bier og en hel masse insekter, som jeg slet ikke kender.

Djævelsbid - Succisa pratensis - er nu ved at springe ud

Jeg har været meget spændt på at se, hvordan blomsten ville se ud.

Billedet taget nedefra, så højden på djævelsbid fornemmes

Solhattene blomstrer helt overdådigt

Fatal Attraction blander sig med White Swan


Og så til en overraskelse. Vi kunne simpelthen ikke huske, hvad det var vi havde plantet. Planten blev højere og højre. Nu springer den ud og den er rigtig flot, men navnet er pist væk.

Og helt tæt på.

11 kommentarer:

  1. Dear Ulla,
    what a beautiful garden! A piece of paradise!!! Stunning pictures!
    All my best from Austria
    Elisabeth

    SvarSlet
  2. Solhattene dine er veldig fine! De er så vakre nå i hagen, og sommerfuglene elsker de, ja :-)

    SvarSlet
  3. Ja det er dejligt med græsser og solhatte til sommerfugle og andre insekter. Den ukendte plante er vældig fin, og din Djævelsbi er spændende. Min Fatal Attraction er forsvundet, alle mine solhatte ligner stort set hinanden nu, det må være bierne.

    SvarSlet
  4. Enten har græshaven groet utrolig hurtigt, eller også er du utrolig god til at finde de gode vinkler - måske begge dele. Det ser i hvert fald forrygende ud.

    SvarSlet
  5. Djævlesbid synes jeg ikke, at jeg har hørt om tidligere - spændende høj plante :o)
    Og tak for billederne af din 'Fatal Atrraction' - den har en skøn farve :-)

    SvarSlet
  6. Det lyder spændende med en Græshave og ny plante, som jeg heller ikke kendte.

    Flotte er de nu, de Fatal Attraction - jeg købte 3 stk. i august sidste år, men de har simpelthen ikke overlevet vinteren, æv.

    SvarSlet
  7. Spændende om der er nogen der kan huske dig på navnet på den fine bikube-gule blomst :-) Smukke, smukke billeder.

    SvarSlet
  8. Sikke mange fine solhatte :-)

    SvarSlet
  9. Hej Ulla.Vidunderlige billeder du viser................Og skønne græsser og solhatte.
    Det ser bestemt ikke ud til at dine planter mangler vand.
    God aften Jette

    SvarSlet
  10. Hej Ulla.
    Det er vel nok en dejlig buffet du har til dine insekter. Djævlebid kender jeg ikke.
    Har du hørt, at Lilian/I Hebes have har startet en facebook gruppe for os havetosser i syd og sønderjylland? Prøv at kigge forbi, den hedder sydjysk haveteam.
    Venlig hilsen Malene

    SvarSlet
  11. Hvor er det en forrygende smuk insekthave. Mon ikke denne sommer har givet den en raketstart :)
    Kh Rose

    SvarSlet