lørdag den 18. juni 2016

Det går så stærkt

at jeg næsten ikke kan følge med. Det er kun 12 dage siden mit sidste indlæg og i den periode har pæonerne haft deres storhedstid. De har blomstret i år som aldrig før.

Men dagens billeder er alt andet end pæoner
Fra et parti ved bækken

Geranium nodosum 'Faster Hanne'

Geranium nodosum 'White Leaf'

Geranium x oxonianum 'Pearl Boland' sammen med rosen Raubritter (edit: er kommet i tvivl om, hvorvidt det er Pearl Boland. Den ligner mere Julie Brennan, men pyt, køn det er den)



Geranium x oxonianum 'Trevors White'
Og en liggende martagonlilje. Jeg kan simpelthen ikke få billedbehandlingsprogrammet til at vende det, når det skal gemmes. Den står i skovbedet og er måske en anelse for krads i farven dertil. Jeg overvejer, om den skal flyttes.

15 kommentarer:

  1. Martagonen er i hvert fald til at få øje på, men den lyser vel også lidt op.
    Du er rigtig blevet geranium interesseret, der findes også mange fine.

    SvarSlet
  2. Jeg kan rigtigt godt lide dit "bækkenparti". Ja, det går virkelig stærkt, man må ud i haven hver dag for at knibe sig i armen over alle de smukke planter. Sikke mange geranier du har. Flot.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg måtte lige tilbage og kigge, om stavekontrollen havde drillet mig :)

      Slet
  3. Liljen er flot efter min smag, men har da en anden farveholdning end geranierne. Der er nok ingen tvivl om, at en eventuel flytning vil sætte blomstringen i stå mindst et år.

    SvarSlet
    Svar
    1. Den ender nu nok også med at blive stående. Jeg skal vist også huske at være glad for, at den stortrives. Jeg har læst, at den godt kan drille

      Slet
  4. Hej Ulla

    Sjovt med den vandrette martagon lilje:)
    Flotte Geranium du viser - må passe på ikke at blive fristet!

    Ha en dejlig aften

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg ved ikke helt, hvad der gik galt med billedbehandlingsprogrammet. Det plejer at virke godt nok.

      Slet
  5. Fint haveparti du har ved bækken :-)
    Jeg er blevet ret vild med martagon liljer, tror jeg skal have anskaffet nogen til min have på et tidspunkt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi er også selv godt tilfredse med resultatet.

      Slet
  6. Mange fine geranium du har! Trevors White var lekker, og det samme med Pearl Boland. Jeg har så få av de, men kunne godt tenke meg de du viser :)

    SvarSlet
    Svar
    1. De er heldigvis nemme og hårdføre, blot jeg husker at klippe dem ned efter blomstringen, så er de også til at styre.

      Slet
  7. Nei det er ikke lett å henge med nå, nydelige storknebb og blomster fra hagen din.
    I natt kom det regn her å det trengte vi, å så slipper jeg å vanne he he.

    God søndag til deg Ulla.

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi har også fået pænt meget vand de seneste dage. Det faldt på et tørt sted, må man sige.

      Slet
  8. Hej Ulla.Storkenæb er da slet ikke til at undvære i vores haver........og du har da mange smukke.
    Surt med den teknik.Men har nu ingen problemer med at vende billeder.
    Har selv to Martagon liljer i lilla farve,Men de står næsten inden ved hækken.
    God aften Knus Jette

    SvarSlet