onsdag den 7. juni 2017

Forårstur til England del II

Endnu to haver blev det til i det sydlige England inden turen gik tilbage til Danmark.

Første have - Nymans -  lå kun små 5 km fra "vores" herregård, så vi var der ganske tidligt, da de åbnede. Den slog fuldstændigt benene væk under os allerede ude på parkeringspladsen, hvor vi blev mødt af et smukt, smukt bed inspireret af Piet Oudolf. Til haven hørte en stor skov, hvor der også var afmærkede ruter. Tiden tillod os desværre ikke at gå ud i skoven. Vi kunne let have brugt en hel dag derude.
Vi mødte forresten flere skoleklasser og mindre børn, både her i haven men også i Kew Garden.
Man må sige, de før noget ud af parkeringspladsen

Iris i tre farver gik igen i hele bedet


Haven vekslede mellem meget plejede bede og områder med natur

Her et billede fra et stramt styret område

Synd med hullet i hækken, for den var imponerende flot og skarpt klippet

De kan noget med deres ruiner

Der blev ikke bedt, men luget....

Inde i ruinen var der en gårdhave med en fantastisk stemning


Efter frokost gik turen til High Beeches. Også et dejligt sted, men her var der meget mere vild natur. Vi kom nok en uge eller to for sent, for de fleste rhododendron var ved at være afblomstrede. Det samme var en stor eng med naturligt forekommende planter.
Allerede ved havelågen fik vi en fornemmelse af den stemning, hele haven udtrykte


Vil lige gøre opmærksom på, at det er grene sat i buer, der omkranser vandet - det kunne ligne, at min mand står og tisser :)


Et kæmpe insekthotel

9 kommentarer:

  1. Tak for de dejlige billeder, jeg elsker at komme med på havetur til England, selv om det så også kun er pr. stedfortræder :-)

    SvarSlet
  2. Hej Ulla

    Spændende med 2 lidt vildere haver, tak for turen!"

    Ja, man skal lige kigge to gange på billedet med din mand - festligt!

    Ha en dejlig aften

    SvarSlet
  3. Tak for turen, godt du gjorde opmærksom på, hvad der var på det billede :)

    SvarSlet
  4. Skønne England :)
    Vi har været to gange på Nymanns - i maj og i juli og begge gange var det helt vildt godt - virkelig en af mine yndlingshaver i det engelske.
    Den anden have ser nu også spændende ud.

    SvarSlet
  5. Dejlige billeder. Har du selv lavet turen?
    Mvh Emmy

    SvarSlet
  6. Mit navn er Eva Hovmand Skjøtt, jeg har været gift i over 6 år, og det var forfærdeligt, fordi min mand virkelig snydt på mig og ledte efter en skilsmisse, vi brød sammen for et år siden og vi kom tilbage efter så mange behageligheder for dejlig kærlighed gaver. Jeg elsker min mand så meget, at der ikke er nogen time på dagen, hvor jeg ikke tænker på ham, han er en verden for mig, jeg værdsætter ham på samme måde. være så jeg ikke kan gøre noget for at skade ham eller få ham til at føle sig trist. Jeg stødte på en blog-blog Et vidnesbyrd kaldet "Osawe jennifer" på Internettet, hvordan han gendannede den store nedtrængte storpræstinde i medgiftens tempel, hendes eks-mand derhjemme efter 3 dage med kærlighedsformularer. Jeg har læst så mange forskellige postkommentarer om forundrede store kræfter har hjulpet mennesker over hele verden, uanset afstanden, de har bragt ex-kærlighed og hjulpet med at løse skilsmissen, og separate beretninger kom ud af kærlighed og skabte mennesker glade i forholdet. Jeg skal være 100% sikker, så jeg prøvede og sendte en kontaktmeddelelse til doctorosagiede75@gmail.com eller whatsapp +2349014523836 og han svarede straks, og jeg fortalte ham min historie, og han gav mig kun 2 dage til at fortolke natten den hun var tilbage og bad om tilgivelse, hvor vidunderligt og pålideligt hans arbejde var. Hvis nogen har lignende problemer, bedes du kontakte ham på hans e-mail.

    SvarSlet
  7. Har du noget kærlighedsproblem? Jeg kaster en kærlighedsformel til dig for at hjælpe med at løse din kærlighed i dag! Kærlighedsformularer, der aldrig mislykkes. Arbejder selv i de mest vanskelige situationer. E-mail i dag !. Find din sjælskammerat. Ægte healer. Meget overkommelig. Retssager staver. Strong Love Spells.kontakt os
    E-mail: Templeofanswer@hotmail.co.uk
    Ring / Whatsapp: +234 8155 42548-1

    SvarSlet
  8. Mine havelåge er fra England, www.portoglaage.dk Aluminiums Havelåger som vil øge værdien og sikkerheden af dit hjem

    SvarSlet