søndag den 26. februar 2012

Eranthis ... hm

Sidste år købte jeg 2 forskellige specielle Eranthis på plantemarkedet i Kiekeberg. Den fyldte er slet ikke dukket op, men Eranthis 'Schwefelglanz' har fået en enkelt blomst.

Nu er det så, at jeg synes det er meget svært at se forskel på den og så den helt almindelige på det nederste billede.

I bedet står Iris 'Katharine Hodgkin' lige på nippet til at springe ud.

Men i en flamingokasse, hvor jeg smed diverse løg og planter over i, da vi gravede et træ væk fra bedet, da blomstrer et løg på livet løs, som om det vil gøre opmærksom på sig selv, for ikke at blive smidt ud.

Ellers er dagen gået med at smånippe i haven. Græsset, som har sneget sig ind mellem trædebregnerne løsner sig let lige nu og jeg havde følgeskab af katten, som rullede sig i det tørre græs og var vældig fornøjet med, at jeg langt om længe var med den ude i haven.

2 kommentarer:

  1. Hej Ulla
    Du har ret, det er svært at se forskel på de to erantis. Men hvor er den fin din iris. Det har været en dejlig havedag i dag.
    Hilsen
    Lisbeth

    SvarSlet
  2. Ja jeg er også meget glad for den lille iris.

    Mht Eranthissen, så har jeg en skummel mistanke om, at jeg har fået en hel alm. til den nette sum af 4€

    SvarSlet