lørdag den 10. marts 2012

Sår efter gren på papirbarkløn



 Jeg fortalte forleden at vi flyttede vores pænt store papirbarkløn og beskar en gren, hvilket vi ikke slap så heldigt fra.

Jeg har taget et billede af hele træet, så man kan få fornemmelse af, hvor stort såret er og bagefter et tæt på, så vores massakre rigtig kommer til sin ret.

 


Julerosen, som startede min julerose-feber, er sprunget ud. Jeg er lige betaget af den hvert år og står og vender blomsterne, så jeg rigtig kan fryde mig over præstekraven.




De små Hepatica står på spring med knopper. Jeg må forbi dagligt for at være der, når de endelig springer ud.


 
 Og så havde jeg fint besøg på foderbrædtet her til morgen. Det har jeg nu haft de seneste par dage, men i dag havde jeg så kameraet inden for rækkevidde. Sidste år havde jeg mistanke om, at der var en dompap rede i toppen af én af vore 3 høje omorikagranner. Jeg mente jeg af og til kunne høre dompappens specielle røst. Og nu har dompaphannen så inviteret fruen på solsikkekerner uden for mit vindue. Jeg håber det betyder, at de vil yngle her.




3 kommentarer:

  1. Jeg kan godt forstå, du fik julerosefeber af den julerose,hvor er den smuk. Jeg er spændt på at se din Hepetica, når den springer ud. Jeg har den i blå, knopperne er ikke helt kommet frem endnu.

    Her er kommentaren fra Anne Marie til træ massakren, det lyder ikke til, at det er så galt.
    Hilsen Lisbeth

    Du skal skære barkkanten ren med en skarp kniv, hvor den er lidt flosset/takket og så bare vente.
    Jeg tror træet er så stort, at det klarer sig og heler selv.
    Hilsen
    Anne Marie

    SvarSlet
  2. Åh, det lyder godt. Vi har været lidt nervøse.

    SvarSlet
  3. Jeg kom bare lige forbi.
    Gode billeder.
    Smuk dompap.
    Tak for kigget.
    Ha` en god søndag aften.

    SvarSlet