tirsdag den 3. april 2012

16 dage uden kamera!

For lidt over 2 uger siden gav mit kamera op. Skylden er ganske min egen - jeg stopper skødesløst kameraet i lommen på min arbejdsjakke, når jeg er ude i haven. Og i samme lomme stopper jeg planteskilte, snor og andre herligheder. Og på én eller anden måde må der være kommet sand i kameraet, ihvertfald ville linsen slet ikke køre ud. Og dette midt i den skønneste tid på året. Hvor der hver dag sker små mirakler udenfor, når nok en plante titter frem til et glad gensyn.

Men i dag havde posten en pakke med og jeg var på knipserunde derude. Jeg skal lige lære det nye kamera at kende, men hvor er det dejligt igen at kunne forevige de små vidundere.

Denne lille narcis står i krukken ved bagdøren. Jeg synes den er "nuttet", hvis man kan sige det om en narcis.

Denne helt hvide julerose har jeg med hjemme fra min mor, så den er jeg særligt glad for, selvom den hverken er speciel eller dobbelt eller alt det andet, jeg normalt falder for ved juleroser.

Den hvide Hepatica er meget villig til at lave en roset.

Viola 'Irish Delight' har jeg fået af en kær haveveninde, så gensynet med den gjorde mig rigtig glad

Blodurt er dukket op. I går synes jeg slet ikke de var der :)

Hundetand er blevet én af mine favoritter. Jeg håber at finde nogle spændende i Kiekeberg

Humørsprederen og heldigvis også frøsprederen. Den er i år dukket op flere steder med blomster. Sidste år var der en del selvsåede småplanter i stien. Gad vide, om de dukker op igen.

Dårligt billede, men I får det alligevel. Nok en yndling. Billedet af den hvide blev endnu ringere, så det skal tages om i morgen.

Og jeg slutter af med denne lille brumbasse, som forlystede sig i snart den ene, snart den anden af juleroserne og fornærmet fløj sin vej, da den opdagede, at jeg stod og vendte blomsterhovederne.

4 kommentarer:

  1. Det ser ud til at du har fået et rigtigt godt kamera :O). Fine billeder....af masser af planter som jeg ikke kender. Spændende :O)

    SvarSlet
  2. Tak for din hilsen, Susanne. Jeg skal lige lære at stille skarpt - synes kun det lykkedes rigtigt med det sidste billede. Men så løb batteriet tør, hi.

    SvarSlet
  3. Godt du fik et nyt kamera, så vi kan følge med i blomstringen i din have igen. Jeg kender godt det der med at have det i lommen, heldigvis kan jeg ikke have mit kamera i lommen, men min mobil har heller ikke godt af at ligge sammen med alt muligt andet i lommen.
    Du har mange fine sjældne planter, som det er spændende at se. Min vårskærm har jeg haft i flere år, men den breder sig ikke som din. Gør du noget særligt for at få den til det?

    SvarSlet
    Svar
    1. Mon det er jorden, som bekommer den vel? Den er plantet i det vi kalder skovbedet - ikke fordi der er så mange træer endnu at det er en skov, men jorden er tilført en masse komposterede blade og så blev det hele dækket med et tykt lag flis det første år, så jeg fik en chance for at følge med til at luge. Efterhånden er flisen næsten formuldet og det er i det bed at rigtig mange planter frøsår sig. Bla. vårskærmen og juleroserne, men også violfrøstjernerne, som ikke har villet gro andre steder i haven.

      Slet